Szkolenie wyjazdowe dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy dyrektorów i głównych księgowych oraz pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowcy:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135
Katarzyna Bielat

XXIII Seminarium dla Instytucji Kultury w Zakopanem

Brak pokoi jednoosobowych [09.01.2023 r.]

Miejsce szkolenia: Ośrodek Wczasowo - Konferencyjny BEL-AMI w Zakopanem

Termin szkolenia: 6 - 9 lutego 2023 roku

Szkolenie stacjonarne na sali konferencyjnej - liczba miejsc ograniczona!

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.
Przed rozpoczęciem szkolenia prześlemy Ci dodatkowe informację na wskazany przez Ciebie w zgłoszeniu adres mailowy odnośnie pobytu podczas szkolenia w Ośrodku.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Pierwszy dzień szkolenia

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników na szkolenie od godziny 16.00

Drugi dzień szkolenia

„Akcja bilans 2022” w instytucjach kultury, zmiany w przepisach w 2022 roku
i na 2023 rok dotyczące instytucji kultury
  1. Inwentaryzacja w instytucjach kultury:
    • terminowość i częstotliwość spisów z natury majątku obrotowego (zapasy, należności, środki pieniężne);
    • zasady i częstotliwość inwentaryzacji muzealiów, udokumentowanie i rozliczenie inwentaryzacji, sposób ujęcia różnic inwentaryzacyjnych muzealiów w księgach rachunkowych;
    • zasady i częstotliwość inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w bibliotekach oraz w innych instytucjach kultury – metody dokumentowania inwentaryzacji w formie skontrum i sposób ujmowania w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych materiałów bibliotecznych;
    • przykładowe instrukcje inwentaryzacyjne w Wordzie;
    • uproszczenia w zakresie kontroli/inwentaryzacji wyposażenia objętego ewidencją pozabilansową – forma i częstotliwość wzór w Wordzie zarządzenia dotyczącego zasad kontroli wyposażenia, dokumentowania oraz rozliczania;
    • rozliczenie inwentaryzacji, wyjaśnienie przyczyn różnic i ujęcie w księgach rachunkowych;
    • potwierdzanie sald rachunków bankowych oraz należności – jako forma inwentaryzacji – obowiązujące terminy;
    • udokumentowanie i termin weryfikacji aktywów i pasywów na koniec roku – wzory weryfikacji salda konta, weryfikacji aktywów i pasywów.
  2. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne – wybrane zagadnienia:
    • podstawy prawne gospodarowania ruchomymi składnikami majątku przez państwowe instytucje kultury (sposób zagospodarowania składników zbędnych, nadmiernych czy uszkodzonych – tryb sprzedaży);
    • finansowanie zakupu niskocennych środków trwałych z dotacji podmiotowej lub celowej inwestycyjnej przez instytucje kultury;
    • środki trwałe – wybrane zagadnienia.
  3. Wycena aktywów i pasywów do bilansu:
    • naliczanie odsetek zwłoki od należności a opłacalność w świetle ustawy o finansach publicznych, proponowane zapisy w polityce rachunkowości;
    • odpisy aktualizacyjne należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości;
    • odpisy aktualizacyjne zapasów wydawnictw – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
  4. KSR nr 15 Przychody ze sprzedaży obowiązujący od 1.1.2023 r. – prezentacja przychodów w rachunku zysków i strat. Propozycje przyjęcia rozwiązań ujętych w standardzie w polityce rachunkowości instytucji kultury.
  5. Rozliczanie kosztów i przychodów w czasie z uwzględnieniem ustalonej w jednostce istotności:
    • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne i bierne;
    • rozliczenia międzyokresowe przychodów z tytułu przedpłat, zaliczek – prezentacja w bilansie;
    • rozliczenia międzyokresowe przychodów aktywów trwałych – podział na długo i krótkoterminowe, przykłady rozliczania amortyzacji od środków trwałych w części pokrytej dotacją – prezentacja przychodów w rachunku zysków i strat.
  6. E-sprawozdania finansowe. Obowiązująca sprawozdawczość z ustawy o rachunkowości:
    • zdarzenia po dacie bilansu oraz na przełomie roku oraz ich ujmowanie w księgach rachunkowych;
    • obowiązujące wzory sprawozdawcze w Excelu lub Wordzie;
    • zatwierdzanie e-sprawozdania finansowego, zamykanie ksiąg rachunkowych.
  7. Najczęściej popełniane błędy w sprawozdaniach Rb-N i Rb-Z – obowiązek korekty.
  8. Zmiany w przepisach obowiązujących instytucje kultury od 1 stycznia 2023 roku.
  9. Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Trzeci dzień szkolenia

„Podatek VAT w instytucjach kultury - zmiany w 2022 i 2023 roku”
  1. Aktualne orzecznictwo aparatu skarbowego oraz wyroki sądów dotyczące preproporcji wydane dla muzeów, instytucji artystycznych i domów kultury.
  2. Rozliczenie roczne podatku VAT za 2022 rok:
    • ustalenie wykonanej preproporcji i proporcji za 2022 rok (wzory w Excelu proporcji, wzór prewspółczynnika ustalanego metodą przychodową i MF);
    • korekta pozostałych nabyć i środków trwałych do 15 tys. zł;
    • korekta środków trwałych i WNiP pow. 15 tys. zł (wzory w Excelu).
  3. Kasy rejestrujące na 2023 rok:
    • warunki zwolnienia z fiskalizacji w 2023 roku;
    • obowiązki w zakresie terminów ewidencji przy pomocy kas on-line oraz przepisy przejściowe;
    • orzecznictwo aparatu skarbowego i wyjaśnienia dotyczące kas fiskalnych
  4. Zmiany ustawy o VAT w 2022 i na 2023 rok dotyczące instytucji kultury.
  5. Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Czwarty dzień szkolenia

„Podatek dochodowy od osób prawnych w instytucjach kultury za 2022 i zmiany na 2023 rok"
  1. Rozliczenie roczne podatku dochodowego od osób prawnych za 2022 r. – wzór w Excelu.
  2. Koszty nie stanowiące KUP i skutkujące podatkiem w orzecznictwie aparatu skarbowego i sądów.
  3. Reprezentacja a reklama w instytucjach kultury – aktualne orzecznictwo aparatu skarbowego w tym zakresie.
  4. Zasady wypełniania CIT–8 i CIT-8/0 za 2022 rok – zmiana druków sprawozdawczych – przykłady rozliczenia podatku w Excelu.
  5. Przykłady praktyczne wypełniania CIT-8 i CIT-8/O.
  6. Omówienie zmian PDOP dotyczące instytucji kultury na 2023 rok.
  7. Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.
„Inne istotne zmiany przepisów dotyczące instytucji kultury na 2023 rok”

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak– biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.

Katarzyna Bielat – trener posiadający ponad dwudziestoletnie praktyczne doświadczenie związane z prowadzeniem ksiąg w instytucjach kultury, w tym na stanowiskach dyrektora finansowego, czy też głównego księgowego. Wieloletni kontroler jednostek sektora finansów publicznych z ramienia NIK, jak również kierownik komórki kontroli zewnętrznej na poziomie wojewódzkim (kontrole jednostek samorządu terytorialnego, administracji zespolonej i inne nadzorowane przez wojewodę), oraz w zakresie gospodarowania środkami trwałymi oraz rozliczania podatków. Biegły praktyk w zakresie pozyskiwania i rozliczenia dotacji w ramach środków pochodzących zarówno z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak i środków unijnych, sektora prywatnego oraz innych instytucji w tym również zagranicznych. Ekspert w zakresie rozwiązań systemowych dla instytucji kultury w szczególności w obrębie zagadnień dotyczących: ewidencji księgowej, zamówień publicznych i rozliczeń dotacji stanowiące dedykowane rozwiązania programistyczne wraz dysertacją uzupełniającą te rozwiązania, w tym również w zakresie ewidencji i rozliczeń związanych ze środkami trwałymi oraz rozliczania podatku VAT. Doświadczony szkoleniowiec dla instytucji kultury jako jednostek sektora finansów publicznych, wielokrotny wykładowca w organizowanych seminariach przez Wyższą Szkołę Umiejętności Społecznych w Poznaniu oraz z ramienia instytucji pośredniczących w zakresie rozliczania środków z budżetu unijnego.

Miejsce:

Ośrodek Wczasowo Konferencyjny „BEL-AMI”, ul. Goszczyńskiego 24, 34-500 Zakopane.

Ośrodek „BEL-AMI” znajduje się w Zakopanem, oferuje połączenie obiektu konferencyjnego z wysokiej klasy standardami zakwaterowania.
W każdym pokoju znajdziecie Państwo łazienkę, TV, telefon oraz dostęp do WiFi.
Z okien można podziwiać malowniczy widok na Gubałówkę i Giewont.
Okolice i położenie gwarantują znakomite warunki do pracy i wypoczynku. Ośrodek „BEL-AMI” mieści się w odległości
600 m od Wielkiej Krokwi i 500 m od Krupówek.
Doba w Ośrodku zaczyna się o godz. 16:00, a kończy o godz. 11:00.
Ośrodek nie przyjmuje zwierząt!

Zapewniamy:

-zakwaterowanie w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym,
-pełne wyżywienie w trakcie szkolenia,
-materiały dydaktyczne w formie wydruku i wersji elektronicznej,
-serwis kawowy,
-zaświadczenie o udziale w szkoleniu,

Termin:

Szkolenie rozpocznie się zakwaterowaniem uczestników w dniu 6 lutego 2023 r.,
a zakończy wyjazdem w dniu 9 lutego 2023 r.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne w formie wydruku i w postaci elektronicznej, odpowiedzi na pytania uczestników.

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od uczestnika przy
zgłoszeniu do 20 stycznia 2023 r. wynosi:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 1.395 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –1.695 zł


Cena dla uczestnika przy zgłoszeniu po 20 stycznia 2023 r. to:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 1.525 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –1.825 zł


Rabat 10% dla drugiej osoby z tej samej instytucji.

Jednodniowe szkolenie bez noclegu wynosi 375 zł.
W cenie jednodniowego szkolenia zapewniamy obiad
oraz przerwę kawową.

Dwudniowe szkolenie z jednym noclegiem w pokoju
dwuosobowym wynosi 895 zł.

Osoby towarzyszące bądź osoby przyjeżdżające wcześniej proszone są o kontakt z Biurem, jak również z Ośrodkiem BEL-AMI w celu rezerwacji i rozliczenia się z zamówionych świadczeń we własnym zakresie z hotelem po cenach wynegocjowanych przez Biuro.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 stycznia 2023 roku na adres e-mail Biura Audytorskiego „Fk-Bad” fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 31 stycznia 2023 roku.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz formularz zgłoszenia