Urszula Pietrzak
Szkolenia Fk-bad

Szkolenie wyjazdowe dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy dyrektorów i głównych księgowych oraz pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

40. Seminarium dla Instytucji Kultury w Gdańsku

Miejsce szkolenia: Hotel ORLE Centrum Hotelowo - Konferencyjne
                                   w Gdańsku-Sobieszewie***

Termin szkolenia: 15 - 18 stycznia 2025 roku

Szkolenie stacjonarne na sali konferencyjnej - liczba miejsc ograniczona!

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Uwaga! Program szkolenia może ulec modyfikacji w przypadku zmian przepisów dotyczących instytucji kultury wprowadzonych jeszcze przed szkoleniem.

Pierwszy dzień szkolenia

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników na szkolenie od godziny 14.00

Drugi dzień szkolenia

„Akcja bilans 2024” w instytucjach kultury, zmiany w przepisach w 2024 roku i na 2025 rok dotyczące instytucji kultury

  1. Inwentaryzacja w instytucjach kultury – wybrane zagadnienia:
    1. terminowość i częstotliwość spisów z natury majątku obrotowego (zapasy, należności, środki pieniężne);
    2. zasady i częstotliwość inwentaryzacji muzealiów;
    3. zasady i częstotliwość inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w bibliotekach oraz w innych instytucjach kultury – metody dokumentowania inwentaryzacji w formie skontrum i sposób ujmowania w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych materiałów bibliotecznych;
    4. uproszczenia w zakresie kontroli/inwentaryzacji wyposażenia objętego ewidencją pozabilansową – forma i częstotliwość wzór w Wordzie zarządzenia dotyczącego zasad kontroli wyposażenia, dokumentowania oraz rozliczania;
    5. rozliczenie inwentaryzacji, wyjaśnienie przyczyn różnic i ujęcie w księgach rachunkowych;
    6. potwierdzanie sald rachunków bankowych oraz należności – jako forma inwentaryzacji – obowiązujące terminy;
    7. udokumentowanie i termin weryfikacji aktywów i pasywów na koniec roku.
  2. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne – wybrane zagadnienia:
    1. środki trwałe o niskiej wartości ujmowane w ewidencji zbiorczo;
    2. ulepszenie a zwiększanie wartości początkowej;
    3. kwalifikacja rekwizytów w instytucjach artystycznych do środków trwałych;
    4. koszty konkursu na budowę a wartość początkowa;
    5. wartości niematerialne i prawne – różne zagadnienia.
  3. Ostrożna wycena aktywów i pasywów do bilansu:
    1. rekompensata i odsetki za opóźnienie w zapłacie należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości;
    2. odpisy aktualizacyjne należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości;
    3. odpisy aktualizacyjne zapasów wydawnictw – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
  4. Rozliczanie kosztów i przychodów w czasie z uwzględnieniem ustalonej w jednostce istotności:
    1. rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne i bierne;
    2. rozliczenia międzyokresowe przychodów z tytułu przedpłat, zaliczek – prezentacja w bilansie;
    3. rozliczenia międzyokresowe przychodów aktywów trwałych – podział na długo i krótkoterminowe, przykłady rozliczania amortyzacji od środków trwałych w części pokrytej dotacją – prezentacja przychodów w rachunku zysków i strat.
  5. e-Sprawozdania finansowe. Obowiązująca sprawozdawczość z ustawy o rachunkowości:
    1. ustalenie obowiązku badania sprawozdania finansowego zgodnie z UoR;
    2. zdarzenia po dacie bilansu oraz na przełomie roku oraz ich ujmowanie w księgach rachunkowych;
    3. błędy popełniane przy sporządzaniu e-sprawozdania finansowego;
    4. zatwierdzanie e-sprawozdania finansowego, zamykanie ksiąg rachunkowych.
  6. Zmiany w przepisach obowiązujących instytucje kultury od 1 stycznia 2025 roku.
  7. Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Trzeci dzień szkolenia

„Podatek VAT w instytucjach kultury w 2024 roku i zmiany na 2025 rok”

  1. Kasy rejestrujące na 2025 rok:
    1. warunki zwolnienia z fiskalizacji w 2025 roku;
    2. orzecznictwo aparatu skarbowego i wyjaśnienia dotyczące kas fiskalnych.
  2. KSeF obowiązek dla instytucji kultury 1.04.2026 r.:
    1. Planowane zmiany.
  3. Aktualne orzecznictwo aparatu skarbowego oraz wyroki sądów dotyczące preproporcji wydane dla muzeów, instytucji artystycznych i domów kultury.
  4. Rozliczenie roczne podatku VAT za 2024 rok:
    1. ustalenie wykonanej proporcji sprzedaży za 2024 rok z uwzględnieniem zmian wprowadzonych od 1 lipca 2023 roku – wzory w Excelu;
    2. wzór ustalenia prewspólczynnika metodą przychodową i zgodnie z wzorem MF.
    3. korekta pozostałych nabyć i środków trwałych do 15 tys. zł – wykonaną proporcją i prewspółczynnikiem – wzory w Excelu;
    4. korekta środków trwałych i WNiP pow. 15 tys. zł wykonaną proporcją i prewspółczynnikiem – wzory w Excelu.
  5. Zmiany ustawy o VAT na 2025 rok dotyczące instytucji kultury.
  6. Konsultacje w zakresie podatku VAT.

Czwarty dzień szkolenia

„Podatek dochodowy od osób prawnych w instytucjach kultury za 2024 i zmiany na 2025 rok"

  1. Rozliczenie roczne podatku dochodowego od osób prawnych za 2024 r. – wzór w Excelu.
  2. Koszty nie stanowiące KUP i skutkujące podatkiem w orzecznictwie aparatu skarbowego i sądów.
  3. Reprezentacja a reklama w instytucjach kultury – aktualne orzecznictwo aparatu skarbowego w tym zakresie.
  4. Zasady wypełniania CIT–8 i CIT-8/0 za 2024 rok – zmiana druków sprawozdawczych – przykłady rozliczenia podatku w Excelu.
  5. Przykłady praktyczne wypełniania CIT-8 i CIT-8/O.
  6. Omówienie zmian PDOP dotyczące instytucji kultury na 2025 rok.
  7. Terminy wysyłania ksiąg rachunkowych do US (JPK _KR) po 1.01.2026 r.
  8. Konsultacje dotyczące CIT

Zmiany różnych przepisów dotyczące instytucji kultury od 1 stycznia 2025 r.

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak– biegły rewident nr ewid. 7135 – specjalista w badaniu sprawozdań finansowych sektora finansów publicznych, wieloletni praktyk i specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 2004 roku prowadzi szkolenia dla służb finansowych instytucji kultury, autorka publikacji "Zakładowy Plan Kont dla instytucji kultury z komentarzem (Wyd. ODDK, Gdańsk 2022 r.)

Miejsce:

Hotel Orle – Centrum Konferencyjne, ul. Lazurowa 8, 80-680 Gdańsk – Sobieszewo, tel. (58) 526-10-21
Hotel Orle – Centrum Konferencyjne znajduje się nad morzem, 15 km od centrum Gdańska w pobliżu trasy E-7 (20 min. jazdy samochodem lub dogodny dojazd autobusem komunikacji miejskiej, linii nr 112).
Dodatkowo Południowa Obwodnica Gdańska zapewnia ekspresowe połączenie z autostradą A1.
Hotel Orle położony jest w sosnowym lesie, w odległości zaledwie 100 m od piaszczystej plaży.
Okolice i położenie gwarantują znakomite warunki do pracy i wypoczynku.
Wszystkie pokoje posiadają łazienki oraz wyposażone są w TV, radio oraz telefon oraz są objęte zasięgiem bezprzewodowego internetu.

Na terenie Hotelu znajduje się płatny parking 12 zł/doba (uczestnicy mogą uzyskać rachunki za postój od operatora parkingu).

Ośrodek nie przyjmuje zwierząt!

Zapewniamy:

– zakwaterowanie w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym,
– pełne wyżywienie w trakcie szkolenia,
– basen w cenie szkolenia,
– materiały dydaktyczne i wersji elektronicznej,
– serwis kawowy,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,

Termin:

Szkolenie rozpocznie się zakwaterowaniem uczestników w dniu 15 stycznia 2025 r.,
a zakończy wyjazdem w dniu 18 stycznia 2025 r.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne w postaci elektronicznej, odpowiedzi na pytania uczestników.

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od uczestnika,
który nie posiadającego zniżki wynosi:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 2.140 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –2.640 zł


Cena dla uczestnika posiadającego zniżkę dla stałych klientów:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 1.900zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –2.400 zł

Jednodniowe szkolenie bez noclegu wynosi 495 zł.
W cenie jednodniowego szkolenia zapewniamy obiad
oraz przerwę kawową.

Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule nazwę szkolenia.


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni
są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie
jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 grudnia 2024 roku
na adres e-mail szkolenia@fkbad.pl.

Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 7 stycznia 2025 roku na nowe konto w PKO BP 41 1020 2892 0000 5202 0918 2512.

Pobierz formularz zgłoszenia

Skontaktuj się z nami

tel. 882 459 733

NIP 6831088288
REGON 350703331

Rachunek bankowy w PKO BP: 41 1020 2892 0000 5202 0918 2512

Adres: Osiedle Słoneczne 3, 31-956 Kraków