Serdecznie zapraszamy dyrektorów i głównych księgowych oraz pracowników działów finansowo – księgowych!
Pobierz.pdf
Pobierz.pdf
Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.
Przed rozpoczęciem szkolenia prześlemy Ci dodatkowe informację na wskazany przez Ciebie w zgłoszeniu adres mailowy odnośnie pobytu podczas szkolenia w Hotelu.
I. Wybrane zagadnienia dotyczące majątku trwałego.
1. Amortyzacja aktywów trwałych w 2021 roku:
a/ zasady ustalania stawek amortyzacyjnych wg UoR;
b/ zmiana częstotliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych;
2. Decyzja o rozpoczęciu budowy – podstawa księgowania na koncie Środki trwałe w budowie.
3. Rozwiązania ewidencyjne w polityce rachunkowości instytucji kultury umożliwiające rozliczanie dotacji inwestycyjnych
przy zakupach aktywów trwałych do 10 tys. zł.
4. Zasady tworzenia zbiorczych obiektów inwentarzowych.
II. Zasady inwentaryzacji majątku w instytucjach kultury objętego ewidencją bilansową oraz kontroli majątku
objętego ewidencją pozabilansową.
1. Terminy i metody inwentaryzacji majątku trwałego objętego ewidencją bilansową oraz zapasów objętych ewidencją ilościowo-wartościową.
2. Terminy i metody inwentaryzacji lub kontroli majątku trwałego objętego ewidencją pozabilansową oraz zapasów
nie obejmowanych ewidencją.
3. Informatyczne wspomaganie inwentaryzacji.
4. Unormowania zasad inwentaryzacji i kontroli w polityce rachunkowości lub instrukcji inwentaryzacyjnej – wzór.
III. Problemy związane z wyceną aktywów – odpisy aktualizujące majątek obrotowy.
1. Windykacja należności na gruncie ustawy o finansach publicznych oraz zasady obejmowania odpisem aktualizującym
zagrożonych należności.
2. Unormowania zawarte w ustawie o finansach publicznych dotyczące zasad umarzania należności, rozkładania na raty itp.
Rozwiązania wynikające z przepisów przejściowych związanych z COVID-19.
3. Wycena wydawnictw i odpisy aktualizujące. Zagospodarowanie.
IV. Ewidencja COVID w instytucjach kultury.
1. Koszty związane z COVID-19.
2. Otrzymane środki lub ulgi w składkach ZUS z tytułu COVID.
V. Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) praktyczne aspekty.
1. Ewidencja księgowa PPK (części pracodawcy i pracownika).
2. Ewidencja pobierania i termin rozliczania podatku od PPK od części pracodawcy.
3. Przykłady liczbowe ustalania i księgowania oraz potrącania podatku od PPK.
VI. Konsultacje w ramach poruszanych zagadnień.
1. Podniesienie limitów zwolnień w okresie pandemii COVID.
2. Inne zmiany.
Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.
Katarzyna Bielat - wieloletnia główna księgowa instytucji kultury.
Antique Apartments pl. Szczepański 2, 31-011 Kraków
Apartamenty są zlokalizowane na Placu Szczepańskim, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku Głównego w Krakowie.
Każdy z apartamentów posiada łazienkę oraz w pełni wyposażony aneks kuchenny, umożliwiający przygotowanie posiłków. Apartament dodatkowo wyposażony jest w: TV, ręczniki, sejf, żelazko, deska do prasowania, suszarka do włosów oraz darmowy dostęp do internetu.
– zakwaterowanie w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym,
– śniadania i obiady w trakcie szkolenia (kolacja we własnym zakresie),
– materiały dydaktyczne w formie wydruku i wersji elektronicznej,
– serwis kawowy,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
– zniżkę na miejsce postojowe podczas szkolenia (ul. Karmelicka 26)
Szkolenie rozpocznie się zakwaterowaniem uczestników w dniu 11 października 2021 r.,
a zakończy w dniu 14 października 2021 r.
Wykład, materiały dydaktyczne w formie wydruku i e-mailem, odpowiedzi na pytania uczestników.
Pełna odpłatność za szkolenie od uczestnika wynosi:
– za zakwaterowanie w pokoju dwu/trzyosobowym – 1.249 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –1.649 zł BRAK WOLNYCH POKOI JEDNOOSOBOWYCH
Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 września 2021 roku na adres Biura Audytorskiego „Fk-Bad” pocztą, faksem na nr (12) 644 82 04 lub na e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 27 września 2021 roku.
Pobierz program szkolenia
Pobierz formularz zgłoszenia