Szkolenie jednodniowe dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy głównych księgowych i pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

Wybrane zagadnienia z rachunkowości.

Przygotowanie do zamknięcia roku 2021.

Miejsce szkolenia: Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie

Termin szkolenia: 16 listopada 2021 roku

Szkolenie stacjonarne na sali konferencyjnej - liczba miejsc ograniczona!

Udział w szkoleniu wiąże się z przestrzeganiem zasad reżimu sanitarnego!

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Wybrane zagadnienia dotyczące majątku trwałego.

1. Amortyzacja aktywów trwałych w 2021 roku:
    a/ zasady ustalania stawek amortyzacyjnych wg UoR;
    b/ zmiana częstotliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych;
2. Decyzja o rozpoczęciu budowy – podstawa księgowania na koncie Środki trwałe w budowie.
3. Rozwiązania ewidencyjne w polityce rachunkowości instytucji kultury umożliwiające rozliczanie dotacji inwestycyjnych
     przy zakupach aktywów trwałych do 10 tys. zł.
4. Zasady tworzenia zbiorczych obiektów inwentarzowych.

Zasady inwentaryzacji majątku w instytucjach kultury objętego ewidencją bilansową oraz kontroli majątku objętego ewidencją pozabilansową.
1. Terminy i metody inwentaryzacji majątku trwałego i obrotowego objętego ewidencją bilansową.
2. Terminy i metody inwentaryzacji lub kontroli majątku trwałego objętego ewidencją pozabilansową oraz zapasów
     nie obejmowanych ewidencją.
3. Informatyczne wspomaganie inwentaryzacji.
4. Unormowania zasad inwentaryzacji i kontroli w polityce rachunkowości lub instrukcji inwentaryzacyjnej – wzór.
Problemy związane z wyceną aktywów – odpisy aktualizujące majątek obrotowy.
1. Windykacja należności na gruncie ustawy o finansach publicznych oraz zasady obejmowania odpisem aktualizującym
     zagrożonych należności.
2. Unormowania zawarte w ustawie o finansach publicznych dotyczące zasad umarzania należności, rozkładania na raty itp.
    Rozwiązania wynikające z przepisów przejściowych związanych z COVID-19.
3. Wycena wydawnictw i odpisy aktualizujące. Zagospodarowanie.
Ewidencja COVID w instytucjach kultury.

1. Koszty związane z COVID-19.
2. Otrzymane środki lub ulgi w składkach ZUS z tytułu COVID.

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) praktyczne aspekty.

1. Ewidencja księgowa PPK (części pracodawcy i pracownika).
2. Ewidencja pobierania i termin rozliczania podatku od PPK od części pracodawcy.
3. Przykłady liczbowe ustalania i księgowania oraz potrącania podatku od PPK.

Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.

Miejsce:

Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie, ul. S. Okrzei 7 (http://www.wdk.podkarpackie.pl/)

Zapewniamy:

– materiały szkoleniowe w formie wydruku i email,
– serwis kawowy,
– lunch,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu.

Termin:

Szkolenie odbędzie się w dniu 16 listopada 2021 r. w godz. 10.00-15.00.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne w formie wydruku i e-mailem, odpowiedzi na pytania uczestników.

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od osoby przy zgłoszeniu
do 26 października 2021 r. wynosi - 280 zł netto.

Cena po 26 października 2021 r. za osobę to 310 zł netto.

Rabat 10% dla drugiej osoby z tej samej instytucji.

Zwolnienia z VAT w przypadku finansowa
ze środków publicznych.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 listopada 2021 roku na adres Biura Audytorskiego „Fk-Bad” pocztą, faksem na nr (12) 644 82 04 lub na e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 9 listopada 2021 roku.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz formularz zgłoszenia