Szkolenie on-line dla Zakładów Opieki Zdrowotnej

Serdecznie zapraszamy głównych księgowych i pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

"Akcja bilans 2020" w SP ZOZ,
zmiany w przepisach w 2020 roku i na 2021 rok
dotyczące SP ZOZ”

Forma szkolenia: Webinarium

Terminy szkoleń: 26 stycznia oraz 3 lutego 2021 roku

W terminie 26 stycznia 2021 roku - BRAK WOLNYCH MIEJSC

DODATKOWY TERMIN
3 lutego 2021 r.

Szkolenie on-line w czasie rzeczywistym - liczba miejsc ograniczona!

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla SP ZOZ, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności SP ZOZ.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Inwentaryzacja w SP ZOZ:
  1. Terminowość i częstotliwość spisów z natury majątku obrotowego (zapasy, należności, środki pieniężne) oraz aktywów trwałych (środki trwałe i wartości niematerialne i prawne).

  2. Uproszczenia w zakresie inwentaryzacji w związku z COVID-19.

  3. Rozliczenie inwentaryzacji, wyjaśnienie przyczyn różnic i ujęcie w księgach rachunkowych.

  4. Potwierdzanie sald rachunków bankowych oraz należności – jako forma inwentaryzacji – obowiązujące terminy.

  5. Udokumentowanie i termin weryfikacji aktywów i pasywów na koniec roku – wzory weryfikacji salda konta, weryfikacji aktywów i pasywów.

Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne:
  1. Wpływ podwyższenia limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych do kosztów uzyskania przychodów z 3 500 do 10 000 zł na zasady ewidencji i amortyzacji majątku trwałego w SP ZOZ.

  2. Uwzględnienie istotności przy podejmowaniu decyzji o amortyzacji majątku trwałego lub odpisywania w koszty zużycia materiałów oraz obejmowania ewidencją bilansową lub pozabilansową.

  3. KSR nr 11 dotyczący środków trwałych:

    a/  definicja ulepszeń w uor – modernizacja, adaptacja, rozbudowa, nadbudowa, rekonstrukcja i konserwacja a źródło finansowania,

    b/  definicja zbiorczego obiektu inwentarzowego a źródło finansowania.

  4. Środki trwałe w budowie – wybrane zagadnienia.

Wycena aktywów i pasywów do bilansu:
  1. Naliczanie odsetek zwłoki od należności a opłacalność po zmianie ustawy o finansach publicznych od 1 stycznia 2020 roku.

  2. Odpisy aktualizacyjne należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.

  3. Odpisy aktualizacyjne zapasów – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.

Rozliczanie kosztów i przychodów w czasie z uwzględnieniem ustalonej w jednostce istotności:
  1. Rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne i bierne.
  2. Rozliczenia międzyokresowe przychodów z tytułu przedpłat, zaliczek – prezentacja w bilansie.
  3.  Rozliczenia międzyokresowe przychodów aktywów trwałych – podział na długo i krótkoterminowe, przykłady rozliczania amortyzacji od środków trwałych w części pokrytej dotacją – prezentacja przychodów w rachunku zysków i strat.
Ewidencja kosztów oraz przychodów pozyskanych w związku z COVID -19.
Standardy rachunku kosztów określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia obowiązujące w SP ZOZ
od 1 stycznia 2021.
E-sprawozdania finansowe. Obowiązująca sprawozdawczość z ustawy o rachunkowości z uwzględnieniem zmian:
  • zdarzenia po dacie bilansu oraz na przełomie roku oraz ich ujmowanie w księgach rachunkowych,
  • bilans – wzór w Excelu,
  • rachunek zysków i strat – wzór w Excelu,
  • wprowadzenie do sprawozdania finansowego – wzór w Wordzie,
  • dodatkowe informacje i objaśnienia – wzór w Wordzie,
  • zatwierdzanie e-sprawozdania finansowego, zamykanie ksiąg rachunkowych.

    Obowiązek przesyłania do KRS sprawozdań finansowych SP ZOZ w formie elektronicznej.

Obowiązek sporządzenia raportu o sytuacji ekonomicznej SP ZOZ do 31 maja:
  1. Podstawy prawne w ustawie o działalności leczniczej.
  2. Rozporządzenie MZ z 12.04.2017 r. w sprawie wskaźników ekonomiczno-finansowych niezbędnych do sporządzenia analizy oraz prognozy sytuacji ekonomiczno-finansowej SP ZOZ:         

  • cel analizy,
  • charakterystyka wskaźników,
  • charakterystyka SP ZOZ,
  • analiza ekonomiczno-finansowa za 2019 rok i lata ubiegłe,
  • prognoza ekonomiczno-finansowa SP ZOZ na 3 lata następne 2020 – 2022,
  • istotne zdarzenia mające wpływ na sytuację ekonomiczno-finansową SP ZOZ.
Zmiany w przepisach obowiązujących SP ZOZ od 1 stycznia 2021 roku:
  1. Wprowadzenie pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w JSFP od 1 stycznia 2021 r.
  2. Inne zmiany.
Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo wszystkie niezbędne informacje do podłączenia się do szkolenia.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.

Metodologia szkolenia:

Wykład on-line na żywo, materiały dydaktyczne e-mailem, odpowiedzi na pytania uczestników
na czacie w trakcie wykładu i do 5 dni po szkoleniu.

Planowany czas webinarium:

Rozpoczęcie punktualnie o 10.00, planowane w trakcie wykładu dwie 20 min. przerwy, planowane zakończenie do godz. 14.00.

Istnieje możliwość zakupu nagrania z webinarium razem z materiałami dydaktycznymi za kwotę 300 zł brutto.

W przypadku zainteresowania na wybrane zagadnienia zostaną wyznaczone dodatkowe terminy webinariów.

Zapewniamy:

– materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
– faktura w pdf wysłana mailem,
– pomoc w razie problemów technicznych.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne przesyłane mailem, odpowiedzi na pytania uczestników.

Co potrzebne do udziału w szkoleniu?

  • Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu (prędkości powyżej 5 Mb/s).
  • Przeglądarka internetowa – najnowsze oficjalne wersje Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Komputer z dostępem do Internetu i głośnikami.
  • Wbudowana kamera i mikrofon nie są konieczne.
  • Nie musicie Państwo udostępniać swojego wizerunku.

Zaproszenie na internetowe szkolenie on-line

W dniu poprzedzającym szkolenie otrzymasz e-mail z linkiem do platformy szkoleniowej. Zaakceptuj zaproszenie.

Udział w zajęciach – logowanie

Klikając na przesłany link uczestnik dostaję się bezpośrednio na stronę szkolenia on-line. 

Następnie w okienku „Twoje Imię „ – prosimy podać imię i zalogować się do tzw. wirtualnej poczekalni w celu sprawdzenia poprawności i jakości połączenia internetowego. 

W wirtualnym pokoju zegar odlicza czas do rozpoczęcia się szkolenia.

Instrukcja wideo – Jak dołączyć do spotkania w ClickMeeting

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od osoby wynosi - 350 zł netto.
Rabat 10% dla drugiej osoby z tej samej jednostki.

Zwolnienia z VAT w przypadku finansowania
ze środków publicznych.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 stycznia 2021 roku na adres Biura Audytorskiego „Fk-Bad” pocztą e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl lub faksem na numer (12) 644 82 04. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 22 stycznia 2021 roku.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz formularz zgłoszenia