Szkolenie on-line dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy głównych księgowych i pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

"Akcja bilans 2020" w instytucjach kultury,
zmiany w przepisach w 2020 roku i na 2021 rok dotyczące instytucji kultury”

Forma szkolenia: On-line

Dostęp przez 7 dni.

Szkolenie on-line!

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo wszystkie niezbędne informacje do uruchomienia szkolenia.
Dostęp do szkolenia wynosi 7 dni.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Inwentaryzacja w instytucjach Kultury:
  1.  Terminowość i częstotliwość spisów z natury majątku obrotowego (zapasy, należności, środki pieniężne) oraz aktywów trwałych (środki trwałe i wartości niematerialne i prawne).
  2. Zasady i częstotliwość inwentaryzacji muzealiów, udokumentowanie i rozliczenie inwentaryzacji, sposób ujęcia różnic inwentaryzacyjnych muzealiów w księgach rachunkowych.
  3. Zasady i częstotliwość inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w bibliotekach oraz w innych instytucjach kultury – metody dokumentowania inwentaryzacji w formie skontrum i sposób ujmowania w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych materiałów bibliotecznych.
  4. Uproszczenia w zakresie kontroli/inwentaryzacji wyposażenia objętego ewidencją pozabilansową – wzór zarządzenia dotyczącego zasad kontroli wyposażenia, dokumentowania oraz rozliczania a także wprowadzenia zmian w tym zakresie w odrębnym zarządzeniu lub instrukcji inwentaryzacyjnej – w Wordzie.
  5. Rozliczenie inwentaryzacji, wyjaśnienie przyczyn różnic i ujęcie w księgach rachunkowych, (wzór protokołu poinwentaryzacyjnego, protokołu rozliczenia skontrum).
  6. Potwierdzanie sald rachunków bankowych oraz należności – jako forma inwentaryzacji – obowiązujące terminy.
  7. Udokumentowanie i termin weryfikacji aktywów i pasywów na koniec roku – wzory weryfikacji salda konta, weryfikacji aktywów i pasywów.
Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne:
  1. Uwzględnienie istotności przy podejmowaniu decyzji o amortyzacji majątku trwałego lub odpisywania w koszty zużycia materiałów oraz obejmowania ewidencją bilansową lub pozabilansową.
  2. Źródła finansowania zakupu środków trwałych i rozwiązania ewidencyjne w polityce rachunkowości instytucji kultury umożliwiające rozliczanie dotacji inwestycyjnych przy zakupach aktywów trwałych do 10 tys. zł.
  3. Wybrane zagadnienia dotyczące aktywów trwałych.
Ostrożna wycena aktywów do bilansu:
  1.  Naliczanie odsetek zwłoki od należności a opłacalność w świetle zmiany ustawy o finansach publicznych od 1 stycznia 2020 roku.
  2.  Odpisy aktualizacyjne należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
  3.  Odpisy aktualizacyjne zapasów wydawnictw – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
Ewidencja kosztów związanych z COVID-19 oraz przychodów pozyskanych w ramach tarcz antykryzysowych. Prezentacja w Sprawozdaniu finansowym.
Rozliczanie kosztów i przychodów w czasie z uwzględnieniem ustalonej w jednostce istotności:
  1. Rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne i bierne.
  2. Rozliczenia międzyokresowe przychodów z tytułu przedpłat, zaliczek – prezentacja w bilansie.
  3. Rozliczenia międzyokresowe przychodów aktywów trwałych – podział na długo i krótkoterminowe, przykłady rozliczania amortyzacji od środków trwałych w części pokrytej dotacją – prezentacja przychodów.
E-sprawozdania ustrukturyzowane i obowiązująca sprawozdawczość z ustawy o rachunkowości:
  • Ustrukturyzowane wprowadzenie do sprawozdania finansowego – wzór w Wordzie.
  • Ustrukturyzowany bilans – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowany rachunek  zysków i strat – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowane sprawozdanie ze zmian w funduszach własnych – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowane sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowana uproszczona nota podatkowa – wzór w Excelu.
  • Dodatkowe informacje i objaśnienia – wzór w Wordzie.
  • Załączniki do informacji dodatkowej – wzory w Excelu.
Zmiany w przepisach obowiązujących instytucje kultury od 1 stycznia 2021 roku dotyczące:
  1. Wprowadzenia pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w JSFP od 1 stycznia 2021 r.
  2. Inne zmiany.

Szkolenie prowadzi:

Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.

Zapewniamy:

– materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
– pomoc w razie problemów technicznych.

Metodologia szkolenia:

Wykład on-line, materiały dydaktyczne przesyłane mailem, odpowiedzi na pytania uczestników w formie mailowej.

Co potrzebne do udziału w szkoleniu?

Komputer z dostępem do Internetu i głośnikami.

Wbudowana kamera i mikrofon nie są konieczne.

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od osoby wynosi - 250 zł brutto.

Rabat 10% dla drugiej osoby z tej samej instytucji.

Karty zgłoszenia:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w szkoleniu on-line proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej na adres Biura pocztą e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl lub faksem na numer (12) 644 82 04. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty na podstawie przesłanych kart zgłoszeń.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz formularz zgłoszenia