Szkolenie on-line dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy głównych księgowych i pracowników działów finansowo – księgowych!

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

"Akcja bilans 2020" w instytucjach kultury,
zmiany w przepisach w 2020 roku i na 2021 rok dotyczące instytucji kultury”

Forma szkolenia: Webinarium

Terminy szkoleń: 20 stycznia, 21 stycznia, 22 stycznia, 25 stycznia, 27 stycznia,
29 stycznia, 2 lutego oraz 5 lutego 2021 roku

BRAK WOLNYCH MIEJSC !

Szkolenie on-line w czasie rzeczywistym - liczba miejsc ograniczona!

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Inwentaryzacja w instytucjach Kultury:
  1.  Terminowość i częstotliwość spisów z natury majątku obrotowego (zapasy, należności, środki pieniężne) oraz aktywów trwałych (środki trwałe i wartości niematerialne i prawne).
  2. Zasady i częstotliwość inwentaryzacji muzealiów, udokumentowanie i rozliczenie inwentaryzacji, sposób ujęcia różnic inwentaryzacyjnych muzealiów w księgach rachunkowych.
  3. Zasady i częstotliwość inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w bibliotekach oraz w innych instytucjach kultury – metody dokumentowania inwentaryzacji w formie skontrum i sposób ujmowania w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych materiałów bibliotecznych.
  4. Uproszczenia w zakresie kontroli/inwentaryzacji wyposażenia objętego ewidencją pozabilansową – wzór zarządzenia dotyczącego zasad kontroli wyposażenia, dokumentowania oraz rozliczania a także wprowadzenia zmian w tym zakresie w odrębnym zarządzeniu lub instrukcji inwentaryzacyjnej – w Wordzie.
  5. Rozliczenie inwentaryzacji, wyjaśnienie przyczyn różnic i ujęcie w księgach rachunkowych, (wzór protokołu poinwentaryzacyjnego, protokołu rozliczenia skontrum).
  6. Potwierdzanie sald rachunków bankowych oraz należności – jako forma inwentaryzacji – obowiązujące terminy.
  7. Udokumentowanie i termin weryfikacji aktywów i pasywów na koniec roku – wzory weryfikacji salda konta, weryfikacji aktywów i pasywów.
Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne:
  1. Uwzględnienie istotności przy podejmowaniu decyzji o amortyzacji majątku trwałego lub odpisywania w koszty zużycia materiałów oraz obejmowania ewidencją bilansową lub pozabilansową.
  2. Źródła finansowania zakupu środków trwałych i rozwiązania ewidencyjne w polityce rachunkowości instytucji kultury umożliwiające rozliczanie dotacji inwestycyjnych przy zakupach aktywów trwałych do 10 tys. zł.
  3. Wybrane zagadnienia dotyczące aktywów trwałych.
Ostrożna wycena aktywów do bilansu:
  1.  Naliczanie odsetek zwłoki od należności a opłacalność w świetle zmiany ustawy o finansach publicznych od 1 stycznia 2020 roku.
  2.  Odpisy aktualizacyjne należności – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
  3.  Odpisy aktualizacyjne zapasów wydawnictw – proponowane zapisy w polityce rachunkowości.
Ewidencja kosztów związanych z COVID-19 oraz przychodów pozyskanych w ramach tarcz antykryzysowych. Prezentacja w Sprawozdaniu finansowym.
Rozliczanie kosztów i przychodów w czasie z uwzględnieniem ustalonej w jednostce istotności:
  1. Rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne i bierne.
  2. Rozliczenia międzyokresowe przychodów z tytułu przedpłat, zaliczek – prezentacja w bilansie.
  3. Rozliczenia międzyokresowe przychodów aktywów trwałych – podział na długo i krótkoterminowe, przykłady rozliczania amortyzacji od środków trwałych w części pokrytej dotacją – prezentacja przychodów.
E-sprawozdania ustrukturyzowane i obowiązująca sprawozdawczość z ustawy o rachunkowości:
  • Ustrukturyzowane wprowadzenie do sprawozdania finansowego – wzór w Wordzie.
  • Ustrukturyzowany bilans – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowany rachunek  zysków i strat – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowane sprawozdanie ze zmian w funduszach własnych – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowane sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych – wzór w Excelu.
  • Ustrukturyzowana uproszczona nota podatkowa – wzór w Excelu.
  • Dodatkowe informacje i objaśnienia – wzór w Wordzie.
  • Załączniki do informacji dodatkowej – wzory w Excelu.
Zmiany w przepisach obowiązujących instytucje kultury od 1 stycznia 2021 roku dotyczące:
  1. Wprowadzenia pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w JSFP od 1 stycznia 2021 r.
  2. Inne zmiany.
Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo wszystkie niezbędne informacje do podłączenia się do szkolenia.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.

Metodologia szkolenia:

Wykład na żywo on-line, materiały dydaktyczne prezentowane na webinarium w Wordzie lub Excelu e-mailem, odpowiedzi na pytania uczestników na czacie i do 7 dni mailem po wykładzie.

Czas webinarium:

Rozpoczęcie o 10.00, w trakcie wykładu dwie 20 min. przerwy, planowane zakończenie o godz. 14.00

Istnieje możliwość zakupu nagrania z webinarium razem z materiałami dydaktycznymi za kwotę 250 zł brutto.

W przypadku zainteresowania na wybrane zagadnienia zostaną wyznaczone dodatkowe terminy webinariów.

Zapewniamy:

– materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
– faktura w pdf wysłana mailem,
– pomoc w razie problemów technicznych.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne przesyłane mailem, odpowiedzi na pytania uczestników.

Co potrzebne do udziału w szkoleniu?

  • Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu (prędkości powyżej 5 Mb/s).
  • Przeglądarka internetowa – najnowsze oficjalne wersje Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Komputer z dostępem do Internetu i głośnikami.
  • Wbudowana kamera i mikrofon nie są konieczne.
  • Nie musicie Państwo udostępniać swojego wizerunku.

Zaproszenie na internetowe szkolenie on-line

W dniu poprzedzającym szkolenie otrzymasz e-mail z linkiem do platformy szkoleniowej. Zaakceptuj zaproszenie.

Udział w zajęciach – logowanie

Klikając na przesłany link uczestnik dostaję się bezpośrednio na stronę szkolenia on-line. 

Następnie w okienku „Twoje Imię „ – prosimy podać imię i zalogować się do tzw. wirtualnej poczekalni w celu sprawdzenia poprawności i jakości połączenia internetowego. 

W wirtualnym pokoju zegar odlicza czas do rozpoczęcia się szkolenia.

Instrukcja wideo – Jak dołączyć do spotkania w ClickMeeting

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od osoby przy wynosi - 300 zł netto.

Rabat 10% dla drugiej osoby z tej samej instytucji.

Zwolnienia z VAT w przypadku finansowania
ze środków publicznych.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 stycznia 2021 roku na adres Biura Audytorskiego „Fk-Bad” pocztą e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl lub faksem na numer (12) 644 82 04. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 17 stycznia 2021 roku.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz formularz zgłoszenia

DODATKOWY TERMIN 5 LUTEGO 2021 r.