Szkolenie wyjazdowe dla instytucji kultury

Serdecznie zapraszamy dyrektorów i głównych księgowych oraz pracowników działów finansowo – księgowych!

Program

Pobierz.pdf

Wykładowca:

Urszula Pietrzak
biegły rewident nr 7135

NABÓR ZAKOŃCZONY

BRAK MIEJSC

XXXIII Seminarium dla Instytucji Kultury

Miejsce szkolenia: Hotel ORLE Centrum Hotelowo - Konferencyjne w Gdańsku-Sobieszewie

Termin szkolenia: 13 - 16 września 2021 roku

Szkolenie stacjonarne na sali konferencyjnej - liczba miejsc ograniczona!

Udział w szkoleniu wiąże się z przestrzeganiem zasad reżimu sanitarnego!

Jak skorzystać ze szkolenia?

Zgłoś się wysyłając uzupełniony formularz znajdujący się na dole strony. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia od Biura dotyczącego przyjęcia karty zgłoszenia dokonaj wpłaty w wyznaczonym terminie.
W razie trudności z płatnością skontaktuj się z nami.
Przed rozpoczęciem szkolenia prześlemy Ci dodatkowe informację na wskazany przez Ciebie w zgłoszeniu adres mailowy odnośnie pobytu podczas szkolenia w Hotelu.

Cel szkolenia:

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Program szkolenia

Pierwszy dzień szkolenia

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników na szkolenie od godziny 14.00

Drugi dzień szkolenia

„Wybrane zagadnienia z rachunkowości”
I. Wybrane zagadnienia dotyczące majątku trwałego.
1. Amortyzacja aktywów trwałych w 2021 roku:
    a/ zasady ustalania stawek amortyzacyjnych wg UoR;
    b/ zmiana częstotliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych;
2. Decyzja o rozpoczęciu budowy – podstawa księgowania na koncie Środki trwałe w budowie.
3. Rozwiązania ewidencyjne w polityce rachunkowości instytucji kultury umożliwiające rozliczanie dotacji inwestycyjnych
     przy zakupach aktywów trwałych do 10 tys. zł.
4. Zasady tworzenia zbiorczych obiektów inwentarzowych.

II. Zasady inwentaryzacji majątku w instytucjach kultury objętego ewidencją bilansową oraz kontroli majątku
    objętego ewidencją pozabilansową.

1. Terminy i metody inwentaryzacji majątku trwałego objętego ewidencją bilansową oraz zapasów
     objętych ewidencją ilościowo-wartościową.
2. Terminy i metody inwentaryzacji lub kontroli majątku trwałego objętego ewidencją pozabilansową oraz zapasów
     nie obejmowanych ewidencją.
3. Informatyczne wspomaganie inwentaryzacji.
4. Unormowania zasad inwentaryzacji i kontroli w polityce rachunkowości lub instrukcji inwentaryzacyjnej – wzór.

III. Problemy związane z wyceną aktywów – odpisy aktualizujące majątek obrotowy.
1. Windykacja należności na gruncie ustawy o finansach publicznych oraz zasady obejmowania odpisem aktualizującym
     zagrożonych należności.
2. Unormowania zawarte w ustawie o finansach publicznych dotyczące zasad umarzania należności, rozkładania na raty itp.
     Rozwiązania wynikające z przepisów przejściowych związanych z COVID-19.
3. Wycena wydawnictw i odpisy aktualizujące. Zagospodarowanie.

IV. Ewidencja COVID w instytucjach kultury.
1. Koszty związane z COVID-19.
2. Otrzymane środki lub ulgi w składkach ZUS z tytułu COVID.

V. Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) praktyczne aspekty.
1. Ewidencja księgowa PPK (części pracodawcy i pracownika).
2. Ewidencja pobierania i termin rozliczania podatku od PPK od części pracodawcy.
3. Przykłady liczbowe ustalania i księgowania oraz potrącania podatku od PPK.

VI. Konsultacje w ramach poruszanych zagadnień.

Trzeci dzień szkolenia

„Podatek VAT w instytucjach kultury - zmiany w 2020 i 2021 roku oraz planowane zmiany”
I. Kasy rejestrujące w 2020 i 2021 roku.
1. Rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące kas rejestrujących:
    – tradycyjnych, on-line i wirtualnych, wymogi dokumentowania reklamacji i zwrotów,
     – obowiązki podatnika w zakresie wydawania paragonów,
     – zwolnienia z obowiązku rejestracji.
2. Faktura do paragonu – kiedy i na jakiej podstawie można ją wystawić?
3. Ujmowanie w ewidencji JPK paragonów z NIP.

II. Zmiany MPP w 2021 roku
1. Zakres zastosowania podzielonej płatności – obligatoryjność czy dobrowolność.
2. Korzyści wynikające z zapłaty faktur w systemie podzielonej płatności z rachunku VAT.
3. Negatywne skutki braku zapłaty w trybie MPP:
     – odpowiedzialność solidarna w podatku VAT,
     – wyłączenie wydatku z KUP dla PDOP,
     – sankcje skarbowe.
4. Objaśnienia podatkowe dotyczące MPP.
5. „Biała lista” a skutki zapłaty na rachunek spoza białej listy:
     – odpowiedzialność solidarna w podatku VAT,
     – wyłączenie z KUP w PDOP,
     – sankcje skarbowe,
     – termin zawiadomienia US o zapłacie na rachunek spoza listy.

III. Deklaracja JPK VAT – wybrane zagadnienia.
1. Wymogi w zakresie wystawiania faktur i nadawania odpowiednich oznaczeń oraz ujmowania w ewidencji sprzedaży.
2. Ewidencja zakupu dla potrzeb sporządzania deklaracji JPK/VAT.
3. Nowe rozwiązania w zakresie ujmowania faktur wystawionych do paragonów z NIP.

IV. Odliczenia podatku VAT z wykorzystaniem współczynnika preproporcji.
1. Aktualne orzecznictwo aparatu skarbowego oraz wydane wyroki sądowe dla muzeów, domów kultury oraz instytucji
    artystycznych w zakresie preproporcji.
2. Prewspółczynnik ustalany zgodnie z wzorem Ministra Finansów dla instytucji kultury – ustalenie obrotu rocznego,
     kwalifikowanie dotacji, transakcje i przychody nie uwzględniane podczas wyliczenia współczynnika proporcji,
     zasady zaokrąglania współczynnika proporcji. Przykłady liczenia – wzór w Excelu.
3. Wzór ustawowy – metoda dochodowa na obliczanie prewspółczynnika proporcji w artystycznych instytucjach kultury.
     Przykłady liczenia w Excelu.

V. Slim VAT – pakiet uproszczeń VAT w kulturze w 2021 roku.
1. Wydłużenie terminu odliczania VAT.
2. Zwiększenie limitu na prezenty do 20 zł netto.
3. Korygowanie faktur in plus i in minus po 1 stycznia 2021 r.
4. Objaśnienia podatkowe MF dot. Slim VAT.

VI. Stawki VAT na e -usługi w kulturze.

VII. Inne zmiany w podatku VAT w 2021 roku i planowane na 2022 rok dotyczące instytucji kultury.

VIII. Konsultacje w zakresie poruszanych zagadnień.

Czwarty dzień szkolenia

Aktualne orzecznictwo dotyczące stosowania 50 % KUP dla pracowników artystycznych i twórców oraz zleceniobiorców.

1. Umowy o dzieło z przeniesieniem praw autorskich a 50 % KUP (wzory umów w Wordzie).
2. Umowy o dzieło z przeniesieniem praw pokrewnych a 50 % KUP (wzory umów
w Wordzie).
3. Umowy o dzieło a składki ZUS – orzecznictwo i wyroki sądowe.

Nieodpłatne świadczenia dla zleceniobiorców a PIT

1. Kiedy podróże zleceniobiorcy oraz inne nieodpłatne świadczenia korzystają ze zwolnienia
od PIT.
2. Aktualne orzecznictwo KIS oraz sądów w zakresie możliwości zwolnienia od podatku kosztów podróży zleceniobiorców.

Zmiany w PDOF na 2021

1. Podniesienie limitów zwolnień w okresie pandemii COVID.
2. Inne zmiany.

Szkolenie poprowadzi:

Urszula Pietrzak – biegły rewident nr ewid. 7135 – praktyk, z kilkunastoletnim doświadczeniem, w zakresie wykładów dla instytucji kultury, prezes Biura Audytorskiego „Fk-Bad” sp. z o.o. w Krakowie specjalizującego się w badaniu sprawozdań finansowych, udzielaniu doradztwa oraz innych usług dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym w szczególności instytucji kultury, autorka publikacji „Plan kont z komentarzem dla instytucji kultury” oraz Budżet zadaniowy i wydatki strukturalne w instytucjach kultury” wydane przez ODDK w Gdańsku.

Katarzyna Bielat - wieloletnia główna księgowa instytucji kultury.

Miejsce:

Hotel Orle – Centrum Konferencyjne, ul. Lazurowa 8, 80-680 Gdańsk – Sobieszewo, tel. (58) 526-10-21 Hotel Orle – Centrum Konferencyjne znajduje się nad morzem, 15 km od centrum Gdańska w pobliżu trasy E-7 (20 min. jazdy samochodem lub dogodny dojazd autobusem komunikacji miejskiej, linii nr 112).
Dodatkowo Południowa Obwodnica Gdańska zapewnia ekspresowe połączenie z autostradą A1. Hotel Orle położony jest w sosnowym lesie, w odległości zaledwie 100 m od piaszczystej plaży.
Okolice i położenie gwarantują znakomite warunki do pracy i wypoczynku.
Wszystkie pokoje posiadają łazienki oraz wyposażone są w TV, radio oraz telefon oraz są objęte zasięgiem bezprzewodowego internetu.

Zapewniamy:

– zakwaterowanie w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym,
– pełne wyżywienie w trakcie szkolenia,
– basen w cenie szkolenia,
– materiały dydaktyczne w formie wydruku i wersji elektronicznej, – serwis kawowy,
– zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
– transfer uczestników po szkoleniu na Dworzec Główny w Gdańsku.

Termin:

Szkolenie rozpocznie się zakwaterowaniem uczestników w dniu 13 września 2021 r.,
a zakończy wyjazdem w dniu 16 września 2021 r.

Metodologia szkolenia:

Wykład, materiały dydaktyczne w formie wydruku i e-mailem, odpowiedzi na pytania uczestników.

Cena:

Pełna odpłatność za szkolenie od uczestnika,
który nie posiadającego zniżki wynosi:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 1.500 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –1.945 zł


Cena dla uczestnika posiadającego zniżkę dla stałych klientów:
– za zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym – 1.350 zł
– za zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym –1.795 zł

Jednodniowe szkolenie bez noclegu wynosi 370 zł.
W cenie jednodniowego szkolenia zapewniamy obiad
oraz przerwę kawową.

Dwudniowe szkolenie z jednym noclegiem w pokoju
dwuosobowym wynosi 740 zł.

Osoby towarzyszące bądź osoby przyjeżdżające wcześniej proszone są o kontakt z Biurem, jak również z Hotelem ORLE w celu rezerwacji i rozliczenia się z zamówionych świadczeń we własnym zakresie z hotelem po cenach wynegocjowanych przez Biuro.

Terminy przesyłania kart zgłoszeń:

Uczestnicy wyrażający chęć udziału w seminarium proszeni są o czytelne wypełnienie karty zgłoszenia i odesłanie jej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 sierpnia 2021 roku na adres Biura Audytorskiego „Fk-Bad” pocztą, faksem na nr (12) 644 82 04 lub na e-mail fkbad@fkbad.pl lub szkolenia@fkbad.pl. Prosimy o telefoniczne sprawdzenie otrzymania przez Biuro czytelnego faksu. Prosimy o dokonanie wpłaty najpóźniej w terminie do 6 września 2021 roku.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Pobierz program szkolenia

Pobierz formularz zgłoszenia